4ROOM – jätkates Eesti valgustitootmise traditsiooni

Praeguse nimega 4ROOM Interior OÜ eelkäijaks on 1959. aastal asutatud ja paljude eestlaste poolt väga austatud Estoplast. Tolleaegne toodang ja tehnoloogiad ning turud erinevad aga praegu, sest olulisel määral.

Mis on muutunud ja milliseid võimalusi pakub 4ROOM klientidele praegu, räägib lähemalt 4ROOMi esindussalongi eestvedaja Anne Jaanus.

Suure tegija jälgedes

„Estoplast oli üle 1200 töötajaga suurettevõte, kuid 4ROOM tegutseb veidi teistes skaalades – siiski, haare on endiselt rahvusvaheline. Eesti turg on oluline, kuid ilma ekspordita tänapäeval hakkama ei saa,” selgitas Anne Jaanus. „Meie ettevõtte edu võtmeks on kindlasti visadus, oma niši leidmine ja soov pidevalt areneda,” ütles Jaanus ning lisas, et meeskond on alati tähtsal kohal – 4ROOMi inimesed on kirglikud ja töökad ning nende missiooniks on Eesti valgustitootmise traditsiooni jätkamine. „Ala on meil mitmekülgne ja pidevas muutumises, seega igav ei hakka kunagi. Osal tootmistiimist on enam kui 15-aastane kogemus, mida loen märgiks, et valitud ala meeldib,” osutas Jaanus. Koostöö peadisainer Tarmo Luisuga on kestnud pea 20 aastat.

Rätsepalahendus vastavalt kliendi vajadustele

ROOMi pikk ajalugu annab ettevõttele võrreldamatu kogemuse. Anne Jaanuse sõnul on ammu leitud oma nišš: lähtutakse kliendi vajadustest, pakkudes talle rätsepalahendust. 4ROOM pakub oma toodete ostjatele väga põnevat lahendust – kliendil on võimalus koostada ise oma valgusti. „Ideeni jõutakse tihti koostöös kliendiga. Nii ka meie. Kaardistasime tellijate vajadusi ning kuulasime oma klientide soove ja mõtteid. Nii saigi selgeks, et nii, nagu inimesed on erinevatel eluetappidel erinevate vajadustega, on seda järelikult ka kõik kodud,” rääkis Jaanus, lisades, et konveierlahendused ei paku kaugeltki kõigile sobivaid võimalusi. „4ROOMis saab klient valida valgusti suuruse, värvi, kuju, otstarbe ning valgustusomaduste (kui palju ja millist valgust valgusti annab) vahel. Läbi selle saab luua endale vajamineva ja sobiva valgusti täpselt enda koju ning enda maitse järgi,” selgitas Jaanus. Mille poolest aga kodud erinevad? „Lisaks ruumide endi füüsilistele näitajatele (ruumi suurus, viimistluse eripärad, lae kõrgus, akende suurus ja asukoht, asukoht ilmakaarte suhtes jne) mõjutab kodu valgustamise vajadust ka eluetapp,” ütles Jaanus ning tõi näitena erinevaid kodusid – kodud, kus kasvavad väikesed lapsed, kes on pigem vanemate läheduses ja mängivad põrandal, koolis käivate lastega pered, kahe täiskasvanuga pered, pensionieas inimesed, mitme põlvkonnaga koos elavad pered jt. „Kõik need aspektid mõjutavad ruumide funktsioone, millest lähtuvalt vajavad ruumid ka erinevat valgustamist.”

Valikus üle miljoni kombinatsiooni

Muidugi ei saa tänapäeval üle ega ümber keskkonnasäästlikkuse teemast, mida ka 4ROOM silmas peab. „Ise oma valgusti loomise ehk kombineerimise võimalus on oma olemuselt keskkonda säästev. Näiteks kui teil on põrandalamp, mille kuppel või jalg saab vigastatud, ei pea tänu meie loodud süsteemile kogu valgustit ära viskama ja seeläbi maailma prügi juurde tekitama, vaid saab tulla salongi ning tellida vaid vahetamist vajava detaili – on selleks siis kuppel, juhe, soklipesa või lambijalg,” ütles Anne Jaanus ja lisas, et samuti saab 4ROOM teha uue kupli teiste tootjate valgustitele. Sellist toimimispõhimõtet saab Jaanuse sõnul kasutada kõikide tooteperekondade puhul. 4ROOMil on olemas n-ö püsikollektsioon ja erilahendused. „Mõlemaid tootegruppe kasutavad nii era- kui ka ärikliendid ehk näiteks sisearhitektid, büroode juhatajad ja kinnisvaraarendajad. Tänu suurele kombineerimisvõimalusele leiame lahenduse ka kõige nõudlikumale kliendile,” rääkis Jaanus ja tõi välja, et neil on valikus lausa üle miljoni kombinatsiooni. „Meil on dekoratiivsemaid mudeleid, aga on ka selliseid, mis tõepoolest väga hästi valgustavad,” naljatles Jaanus. „Nimelt on valgustite kohta levinud ütlus, et ühed valgustid on ilusad ja teised valgustavad. Mudeleid, kus need kaks külge harmooniliselt esindatud on, on veidi vähem, kuid selliseid mudeleid on just viimase paari-kolme aasta toodangus teadlikult juurde loodud.”


Seotud artiklid