Oleme sattunud olukorda, kus keegi meist ei ole varem olnud. Me ei tea, millised ajad on ees ja mida teeb turg. Ilmselt on aga kõigil abi nippidest, mida raskel ajal kinnisvara müügis kasutada.
Pane kirja kõik objekti positiivsed omadused
Mõtle, miks peaks keegi selle maja või korteri vastu huvi tundma, ja kirjuta lähtuvalt sellest löögivõimeline müügikuulutus. Too välja objekti positiivsed omadused, olgu selleks suurepärane asukoht, kvaliteetsed materjalid, hea planeering või mõistlik hind.
Oleme kogu aeg rõhutanud hea müügiteksti vajalikkust, aga nüüd on see olulisem kui kunagi varem. Guugelda parimaid müügitekste ja kui tunned, et endal jääb oskustest puudu või sul ei tule vaimu peale, palu appi keegi, kellel kirjutamine hästi välja tuleb.
Suurepärased pildid. Või kõige paremad tegelikult
Kui müügis on palju objekte, on väga tähtis silma torgata. Tee nii head pildid, kui su vahendid lubavad, ja pilte olgu pigem rohkem kui vähem. Eriti oluline on esimene pilt. Vali seda hoolega.
Eriti heade piltidega kuulutusi jagame ka meie oma Facebooki seinal ja Instagramis. Tasub pingutada, eks ole!
Realistlik hind
Realistlik hind on tähtsam kui kunagi varem. Kui varem sai väikest õhku ja allahindlusruumi lubada, siis rasketel aegadel ei ole see paraku enam võimalik. Kui tahad mõistliku aja jooksul korteri või maja ära müüa, pead hinna sättima pigem pessimistlikult kui optimistlikult.
Pange koos omanikuga objektile veidi väiksem hind kui keskmine pakkumine. See tõmbab tähelepanu ja samas ei ole vahe väga suur.
Turunda, turunda, turunda!
Raskel ajal ei müü üksi asi end ise. Selleks on vaja vaeva näha ja müügil olevat objekti korralikult turundada.
Tee tööd Facebooki gruppidega. Jaga kuulutust mitmes grupis ning lisa link ka kommentaaridesse, kui keegi peaks sellist pinda otsima. Nii jõuab sinu kuulutus just õigete inimesteni.
Lingi jagamisel kasuta alati Kinnisvara24 linki. Seda sellepärast, et kui kasutaja on kord meie lingil klikanud, kuvatakse talle sama kuulutust eri saitidel ja sotsiaalmeedias korduvalt. Nii näeb klient, kelle maja või korterit sa müüd, et sa teed väga head promotööd, ning teiseks – huviline ei unusta nähtud kuulutust ja tuleb oma potentsiaalset uut kodu suurema tõenäosusega vaatama.
Vaata, kas välisuks on tipp-topp
Kui majale või korterile on tekkinud ostuhuviline, näeb ta vaatama tulles esimese asjana muidugi välisust. Kui see vajab väikest kõpitsemist või kasvõi lingi vahetust, tasub see töö ette võtta. Esmamulje häälestab inimest ja tekitab teatava hoiaku, tahame me seda või mitte.
Sama kehtib ka muude väiksemate parandustööde puhul: kui väikse kuluga saab hakkama, siis lase omanikul see ära teha. Kui ostja mõistab, et ta peab kohe sisse kolides asuma seda või teist parandama, valib ta ilmselt teise koha, kus pole vaja midagi sellist teha.
Kasuta objekti valmis sättimisel professionaali abi
Inimesed, kes müügis olevat maja või korterit vaatama tulevad, otsivad endale suure tõenäosusega kodu. Ning selleks, et see teiste hulgast silma paistaks, peab see olema hubane ja õdus.
Üks soovitus on kasutada maja või korteri vaatamisvalmis seadmisel professionaali abi. Kui sa seda teha ei taha, siis lase toad nii tühjaks teha, et huvilisel on võimalik ette kujutada, millised need tema mööbli ja sisekujundusideedega välja näeksid. Igasugused fotod, nipsasjad, ajakirjad jms oleks mõistlik selleks ajaks kokku pakkida.
Pealegi, kui toad on pudi-padist tühjaks tehtud, paistavad need ühtlasi suuremad välja.
Hea lõhn on olulisem, kui sa arvad
Hea lõhn, mis uksel vastu tuleb, on esmamulje tekkimisel ülioluline. Kui praegu pole aroomid kiita, siis küpseta saiakesi ja tee kohvi või põleta tubades natuke mahedat viirukit. Nii on mõnus lõhn garanteeritud.
Kui ostjaid ei leidu, tee paus
Kui sa 90 päeva jooksul oma objektile ostjaid ei leia, tee väike paus ja võta korraks kuulutus maha. Kui kuulutus on vana, siis tundub, et sellel korteril või majal peab kindlasti midagi viga olema, et see pole ostjat leidnud.
Tee võimalusel uued pildid ja pane maja või korter umbes kuu pärast uuesti müüki. Vahepeal võid hoolega hinnamonitooringut teha, et uuel kuulutusel hinda võimalikult täpselt sihtida.
Ole valmis läbi rääkima
Sa ei tea, mida hinnad võivad paari-kolme kuu pärast teha. Sellepärast ütle omanikele, et nad ei laseks head võimalust käest ja võtaksid ehk pisut väiksema pakkumise ka vastu.