Kliendisuhete loomine ja hoidmine kinnisvaraäris

Head kliendisuhted on olulised mistahes äris. Kinnisvarasektoris, kus suust suhu turundus mängib ülitähtsat rolli, on heade kliendisuhete loomine ja hoidmine vast veelgi olulisem. Nii saad soovituste abil uusi kliente ja ka vanad pöörduvad heal meelel abi saamiseks uuesti sinu poole.

Anname mõned soovitused, mida sa kliendisuhete ülesehitamisel võiksid jälgida.

Lepi kokku suhtlemiskanalid

Lepi kohe alguses kokku, milliseid suhtlemiskanaleid te kasutama hakkate. Kõigile inimestele ei meeldi telefoniga rääkida ning paljud ei taha Facebook Messengeri abil töö- või äriasju ajada. Uuri välja, mil viisil su klient infot saada eelistab.

Hoia kontakti ja suhtle kliendiga

Suhtlemisel on kliendisuhte loomisel ja hoidmisel mõistagi võtmeroll. Anna oma kliendile tagasisidet selle kohta, kuidas tema korteri või maja ost või müük edeneb, ning tee seda regulaarselt. Kui müüd kliendi kinnisvara, siis anna ülevaade sellest, kui palju on kuulutusel vaatamisi, kui palju huvilisi on käinud kohapeal jms.

Kui huvi on väike, anna ka sellest kindlasti teada, sest siis saate koos otsustada, mida ette võtta.

Öeldakse, et kinnisvara ost ja müük on üks stressirohkemaid olukordi inimese elus. Sina saad aidata sooja suhtlusega kliendi stressi vähendada ja talle märku anda, et kõik on kontrolli all.

Kohtuge näost näkku

Ehkki võimalusi suhtlemiseks on tänapäeval palju rohkem kui varem, ei saa usaldusliku suhte loomisel miski asendada vana head näost näkku kohtumist. Tuttavaks saamiseks on teineteisega kohtumine vältimatu.

Räägi alati tõtt

Ilmselt on see sinu jaoks iseenesestmõistetav, aga kahjuks ei saa seda öelda kõigi kinnisvaras toimetavate inimeste kohta. Kui maakler ei räägi tõtt või moonutab tegelikkust, siis tuleb see tavaliselt ikkagi välja ja usalduslikust ning pikaaegsest kliendisuhtest või edasi soovitamisest võib ta ainult unistada. Kuna maakleri roll on kinnisvara ostu ja müügi juures ülitähtis, siis on usaldusväärsus üks tema tähtsamaid omadusi.

Ära anna lubadusi, mida sa ei suuda pidada

Klienti on lihtne püüda, kui lubada talle, et jõuate kiiresti tehinguni, aga kui sa tead, et see tegelikult ei ole realistlik, siis ära anna sellist lubadust. Asjatud ootused ei aita kuidagi hea kliendisuhte loomisele kaasa, küll aga teevad seda ausus ja tegelikkust arvestavad nõuanded.

Näita oma teadmisi

Selleks et olla klientidele abiks, pead olema kursis oma valdkonna viimaste arengute ja trendidega.

Kui oled ennast tõeliseks eksperdiks koolitanud, siis ära hoia oma teadmisi ainult endale ja olemasolevatele klientidele. Hakka näiteks pidama blogi, kus jagad oma teadmisi tasuta. Ja teatavasti on nii, et kui annad, siis saad ka vastu. Antud juhul saad kindla peale uusi kliente, sest kes ei tahaks koostööd teha oma ala tõelise eksperdiga.

Teine võimalus on ehitada üles oma meililist ning teavitada maailma sedakaudu uuematest arengutest ja võimalustest kinnisvaraturul. Proovi järele!

Täna pärast tehingut oma klienti

Teie suhted ei pea lõppema notaris ostumüügilepingule allkirjade andmisega. Kui oled loonud kliendiga usaldusliku ja hea suhte, võib ta sinuga ka tulevikus ühendust võtta. Ja päris kindlasti soovitab ta sinu teeneid oma sõpradelegi!

Loe ka artiklit “15 küsimust, mida maakler peaks kinnisvara omanikult küsima” SIIT >>


Seotud artiklid