Kinnisvara müüakse ja ostetakse pea iga päev. Vaadates kinnisvaraportaale, siis uusi kuulutusi lisandub nädalas kümneid, kui mitte sadu. Seal on kuulutusi nii kinnisvarabüroodelt kui otse omanikelt. Päeva lõpuks on müük ikkagi müük. Kui vaadata ükskõik milliseid kuulutusteportaale või sotsiaalmeediat, siis kõik on müüjad. Ükskõik, kas selleks on mõni riideese, seisma jäänud tehnikavidin või auto. Pea igaüks on kunagi midagi müünud ning sellelt ilmselt ka tulu teeninud. Seega, miks ei võiks igaüks ka müüa kinnisvara? Tegemist üldjuhul ju enda koduga?
Kinnisvaramaakleri mõiste on jäänud ajale natukene juba jalgu ning arusaam sellest sõnast ei ole vahepeal uuenenud. Selle sõnaga seostub üldjuhul peamised tegevused: objekti pildistamine, kuulutuse ülespanek, kliendiga objektil käimine, suur vahendustasu ja müük.
Baastegevused on ka täna samaks jäänud. Küll aga on lisandunud hulganisti vajalikke teadmisi, tegevusi ja nüansse, mida tänapäeval peab silmas pidama ja lisaks tegema. Seega enam ei ole kinnisvaramaakler lihtsalt vahendaja, vaid edu saavutamiseks tuleb olla nüüd kinnisvarakonsultant!
Mis on muutunud?
Tänasel päeval on kinnisvarakonsultandi roll selles valdkonnas olla nii nõustaja, teavitaja, konsultant, turundaja, müüja, jurist jne ehk kinnisvarakonsultant peab olema kompetentsikeskus.
Kinnisvarakonsultant kui nõustaja
Objekti müüki võttes hindab kinnisvarakonsultant esmapilgul selle turuväärtuse võttes arvesse varasemalt sarnaste objektide tehtud tehinguid ning konkurentsiolukorda ehk konkureerivaid pakkumisi. Ta nõustab klienti saamaks objektist maksimaalset turuväärtusele vastavat tasu. Vahest on selleks hea nõu värvida seinad üle, et tõsta väärtust või pigem tuua klient maa peale tagasi õiglase hinnastuse osas. Nõustamine baseerub pikaajalisele kogemusele, varasematele tehingutele ja turu olukorrale.
Kinnisvarakonsultant kui turundaja
Konsultant peab olema lisaks heale müüjale ka väga hea turundaja. Arvestades kõiki kümneid tuhandeid kuulutusi, mida portaalidest leida võib, siis selleks, et oma kuulutusega silmapaista ei piisa enam lihtsalt info kirja panemisest. Hea kinnisvarakonsultant paneb oma loovuse tööle ning mõtleb välja silmapaistvad, hea sisu ja tekstiga kuulutused. Seda ikka selleks, et kliendi objekti kõige paremini müüa. Samuti ei piisa ainult kinnisvaraportaalidesse kuulutuse lisamisest. Õige turundajana mõtleb ta välja erinevaid kohti objekti reklaamiks. Suurimaks lisa otsingukohaks on kujunenud välja sotsiaalmeedia koos kõikide erinevate alagruppidega. Lisaks on kindlasti igal konsultandile veel varuks paar lisanippi.
Kinnisvarakonsultant kui fotograaf ja droonipiloot
Ühe turundusosana peab hea kinnisvarakonsultandil olema ka silma suurepärasele müügifotole, sest üks pilt ütleb rohkem kui miljon sõna. Konsultant peab oskama teha objektist häid fotosid, mis kirjeldaksid ja müüksid just seda kinnisvara kõige paremini. Viltused ja tumedad fotod ei täida oma eesmärki. Samuti ei saa häid fotosid tavaliste kaamerate või telefoniga tehes. Selleks peab olema lainurk objektiiviga kaamerad ning hea varustus ja koolitus. Kaasaegses ühiskonnas ei lenda kõrgelt ainult tavafotodega, vaid lisanduma peaksid veel ka droonipildid ja -videod ning ideaalis veel ka müügivideod. Seega oskuste pagas peab konsultandil olema mitmekülgne.
Kinnisvarakonsultant kui võrkturunduse spetsialist
Maailma üksi ei valluta, seega peab kinnisvarakonsultandil olema väga hea ja suur koostööpartnerite võrgustik. Lisaks ettevõttesisesele üle-eestilisele meeskonnale on konsultandil väga head suhted teiste büroodega, kellega tehakse koostööd. Samuti on igal kinnisvarakonsultandil kogutud hea kliendibaas ostuhuvilistest, kellele teha otsepakkumisi müügitehingu eesmärgil. Võrgustikku enda ümber kasvatatakse igapäevaselt tulevaste objektide parema müügiedu saavutamiseks.
Kinnisvarakonsultant kui jurist
Mõned objektid on lihtsamad müüa, teistega võib vaja minna seaduste tundmist ja juriidilist nõustamist. Tihtipeale on selleks olukorrad, kus müüaks pärandvara või kaasomandis vara. Samuti kasutuslubadeta ehitiste müügiga tuleb viimasel ajal tihti kokku puutuda. Selleks peab konsultant tundma seadusi ning olema nõustajaks kliendile tagamaks sujuva ja parima müügitehingu.
Kõiki neid üksikuid aspekte arvesse võttes ei ole tänapäeval kinnisvarakonsultant enam lihtsalt maakler, vaid suurte teadmiste ja kogemuste baasiga kompetentsikeskus, kelle eesmärgiks on pakkuda parimat teenindust, teenust ning kogemust just kinnisvara valdkonnas.
Artikli allikas: Domus Kinnisvara