Kinnisvaraturul on ostjad hakanud taas huvi tundma uusarenduste vastu ning uueks müügiargumendiks on tõusnud energiatõhusus ja keskkonnasõbralikud lahendused
„Kodu soetamisel on jätkuvalt kõige tähtsam kriteerium asukoht ja piirkonna infrastruktuur. Kui aga vaadata Kinnisvara24 portaali statistikat, siis võrreldes eelnevate aastatega on 35% võrra kasvanud koduotsijate hulk, kes märgib otsingulahtrisse A või B energiamärgise soovi,“ ütles kinnisvaraportaal Kinnisvara24 turundusjuht Martin Matsberg.
Kinnisvaraarendusettevõtte Endover müügiosakonna juht Olari Vokk tõdes samuti, et koduostjad on hakanud viimasel ajal rohkem tähtsustama keskkonnaaspekte. „Kui veel mõned aastad tagasi valiti hinnalt soodsam, madalama energiaklassiga ja lihtsamate tehnoloogiliste lahendustega korter, siis täna eelistatakse üha enam kõrge energiaklassiga, energiasäästlike lahenduste ja -küttesüsteemiga kodu ning ollakse valmis selle eest ka rohkem maksma,“ lisas Vokk.
Arendaja sõnul on inimestele ka üha olulisem, et kõik eluks vajalik paikneks kodu lähedal. „Enda elu ei taheta veeta ummikutes ja senisest rohkem arvestatakse ka oma ökoloogilise jalajäljega – 15 minuti naabruskonna kontseptsioon ja tiheasustus on uus trend,“ rääkis Vokk. Samuti hinnatakse rohealade lähedust kodule.
Nii tänane turuseis, kui keskkonnateadlikum käitumine on pannud inimesi taas eelistama ka väiksemaid kortereid. Senise 100 ruutmeetrise 4-toalise perekodu asemel valitakse funktsionaalse planeeringuga 80 ruutmeetriseid kortereid. „Näiteks Rocca Towersi uusarenduse kõige populaarsemad 4-toalised kodud on suurusega 77 ruutmeetrit. Tänu targale planeeringule on seal 3 magamistuba, 2 WC-d pesuruumiga, majapidamisruum, walk-in garderoob ja lisandväärtuseks ka rõdu,“ kirjeldas Vokk uuemat korteritrendi. Väiksemat elamist on soodsam osta ning ka selle ülalpidamiskulud on madalamad.
Arendajad lähtuvad senisest rohkem ka põhimõttest, et uue hoone ehitamise asemel on keskkonnasäästlikum vana maja täielik rekonstrueerimine kõrgema energiaklassiga koduks. „Uusarendusprojekte analüüsides võib täheldada, et kinnisvaraarendajad pööravad aina enam tähelepanu küttesüsteemide energiatõhususele,“ lisas Kinnisvara24 turundusjuht. Näiteks Endoveri Riviera Viimsi projekt on saanud kõrgendatud huvi lisaks vahetult mere ääres paiknemisele ka just tänu oma keskkonnasõbralikule ja säästlikule maakütte lahendusele.
Aprillis korraldab portaal Kinnisvara24 taas Eesti suurima uusarenduste kampaania „Värsked maasikad“, mille käigus tehakse koduotsijatele eripakkumisi. Kokku osaleb kampaanias 25 kinnisvaraettevõtet 42 projektiga. Energiatõhusus on kõigi nende projektide üheks märksõnaks.