Hetke kontorimoetrendide peamised märksõnad on hubasus ja kodusus, ettevõttele omased detailid ja sümboolika, liigendatus ja funktsionaalsus.
Piletilevi ja Magnumi kontoritest leiab kõik peamised hetke kontorimoe trendid. Neist valdavam on kodusus, mis vallutas kontorid koos hübriidtöö tulekuga. “Töötamisest on kadunud üleliigne formaalsus ja see kajastub kontorikujunduses. Mõned aastad tagasi sobinud kontor ei meeldi enam kellelegi, isikupäratu mööbel ja ribikardinad on kadunud, asemele on tulnud pehmed toonid ja kodused detailid,” rääkis Magnumi ja Piletilevi kujundanud sisearhitekt Margit Aule LUMIA büroost.
Elutoalik kontoriruum
Hubasust luuakse kontorites tumedama värvivalikuga või vastupidi valgusküllaselt heleda ruumiga ning rohkete aksessuaaridega. Maakri tänava Piletilevi kontor on hea näide sumedast kontorist, beežide nahkdiivanitega ja messingust detailidega ning rohkete aksessuaaridega: põrandalampide, toataimede, piltide ja tekstiilkardinatega, mida mõni aeg tagasi kontoris veel naljalt ei kohanud. Tulemuseks elutoalikult pehme ja kutsuv kontor. End Fahle Linnaku renoveeritud paehoones sisse seadnud Magnumi kontor hakkab seevastu silma särvvalgete pindadega. Ka selles kontoris ei ole unustatud suurimat suunanäitajat hubasust, mis on loodud kunsti kasutamise abil. “Valge ruum on taustaks erksavärvilistele maalidele ja skulptuuridele, mis tekitavad hubase tunde. Seal olles tekib korraga loftilikult õhuline ja kunstigaleriilikult loominguline õhkkond. Näeme järjest enam kunsti kontoriruumides,” lisas Aule.
Köök kontori südames
Nii nagu kodudeski on kontori südameks muutumas köök. Järjest enam on neid, kes soovivad kontoris lõunatada ja võtavad oma söögi kaasa. Selle taga on soov süüa tervislikult ja säästlikult, samuti on levinud eridieedid jne. Kontori köögist on saanud ruum kus kogunetakse. “Seetõttu leiab Piletilevi köögi keskelt suure köögisaare, mida kasutatakse väga aktiivselt. Lisaks on seal mõnus longue, kuhu kogunetakse peale lõunat kohvitama,” rääkis Aule.
Isikupärastatud ruum
Lisaks hubasusele räägib tänapäeva kontor oma ettevõtte lugu ja annab vihjeid tegevusvaldkonnast. Näiteks Magnumi valged puhtad ja valgusküllased pinnad annavad vihjeid ettevõtte tegevusvaldkonnast. Piletilevi kontori seintelt vaatavad vastu maailmakuulsate artistide pildid, kelle kontserte on Piletilevi korraldanud. Piletilevi koosolekuruumide hõivatust tähistab punane lamp ukse kohal sildiga “ON AIR” (eetris), mis on viide meelelahutusvaldkonnale. “Samuti on kontorimoes praegu väga levinud brändigraafika kasutamine kujunduselemendina. Tõsi, enamasti ei tehta seda üks-ühele vaid lisatakse brändi värve, logo ja filosoofiat leidlike fragmentidena ruumi. Näiteks Piletilevi graafika elemente leiab piimvalgete kujunditena klaasseintelt. Magnumi kontoris liikudes saadavad töötajat kõikjal fragmendid Magnumi punasest brändivärvist juttidena klaaspindadel või kirjadena seintel,” tõi Aule näiteid isikupärase ruumi loomise võimalustest.
Funktsionaalsed liigendatud lahendused
Ruumiplaneeringu peamine uuendus on väikeste, kuni neljale inimesele mõeldud nõupidamisruumide rohkus. Eraldi kabinettidesse ei ole keegi kolinud, aga avatud tööala peab olema liigendatud vaheseintega, mööbliga või taimedega. “Suur osa tööst on networking. Kontorisse tulemise mõte ei ole üksi töötama tulla, inimene tahab enda ümber elu näha, suhtlemist, koos söömist ja ühiseid nõupidamisi pidada,” lisas Aule.
Praktilised vabaajaruumid
Tööväliseks tegevuseks loodud ekstravagantsete alade aeg hakkab ümber saama ja asenduma praktiliste lahendustega. Enam ei soovita peale tööd uhkes vabaaja tsoonis kolleegidega aega veeta. Töötajad vajavad tervisele orienteeritud tegevusi: jõusaali ja muud liigutamist soodustavaid ruume, mõni kontor on omale ka lastehoiu koos mängunurgaga sisse seadnud.