Kiiresti arenevas Fahle äri-ja elukvartalis alustas tegevust telesaadete suurima turuosaga produktsiooniettevõte RUUT. Koos Postimehe ja DuoMediaga on piirkond muutunud Eesti meedia tõmbekeskuseks.
RUUDU toodetud hittsaateid “MasterChef Eesti”, “Su nägu kõlab tuttavalt”, “Maskis laulja” ja teisi telemaastiku tippe hakatakse monteerima uues Fahle kontoris, samuti toimub sealt kõikide teleprojektide juhtimine. “Igapäevaselt on RUUDU kontoris 10-12 töökohta toimetajatele, režissööridele, produtsentidele, monteerijatele, aga ühe hooaja jooksul koosneb meie tiim enam kui 70 inimesest, kes lühemalt või pikemalt peavad saama mõnusas uues kontoris tööd teha.” rääkis RUUDU peaprodutsent Kaupo Karelson.
Karelsoni sõnul valmistutakse praegu aktiivselt ette uueks hooajaks, et sügisel vaatajaid rõõmustada. “Praegu käib hooga suursaadete „Ma näen su häält“, „Su nägu kõlab tuttavalt“ ettevalmistus ja „MasterChef Eesti: kuulsused köögis“ järeltöötlus ning lisaks algavad „Papside“ uue hooaja võtted juba mõne nädala pärast.
Kiire töö juures peab Karelson oluliseks, et Fahle kvartalist jõuab igasse Eesti telekanalisse kohale maksimaalselt kümne minutiga. “Sujuv logistika on meediatöötajate jaoks määrava tähtsusega. TV3 on lähedal Peterburi maanteel, ETV paar tänavat Kadrioru poole ja Kanal 2 on suisa naaber. Kaugemale Eestimaa nurka võttele liikumine on samuti mugav, kuna kõikide maanteede alguspunktid on lähedal. Parkida saab otse kontori maja ees. Selliste tingimuste kooslust on mujalt keeruline leida,“ kiitis Karelson.
Samuti meeldib Karelsonile Fahle kvartali piirkonna iseloom. „Siia on loomingulisel inimesel lahe tulla. Põnev ajalooline arhitektuur on miksitud väga modernsete lahendustega ja sobiv üürnike kooslus toetab meie tegevust.“
Meediaettevõtete koondumine Fahlesse sai alguse esimese ankurüürniku – Duo Media – tulemisega, kuhu kuulub Kanal 2 koos väiksemate tütarkanalitega ning mitu raadiojaama: KUKU, Elmar, MyHits jt. Fahle meediamajas on end sisse seadnud Postimees Group. Nüüd lisandus RUUT. „Siin piirkonnas liigub palju tele- ja meelelahutusmaailma töötajaid. Kindlasti leiame koha ka teistele meedias tegutsejatele, sest renoveerimist ootab Katlamaja koos korstnaga ja mitu teist hoonet,“ rääkis Fahle Parki arendaja Kenneth Karpov.
Karpovi sõnul vajavad meediaettevõtted enda ümber palju teenuseid: söögikohtadest, juuksuritest, grimeerijatest kuni keemilise puhastuse, lillepoodide, stuudiote ja videoteenusteni välja.
Fahles on teisigi näiteid, kus üks suur tulija tõmbab sama valdkonna ettevõtted endaga kaasa. Näiteks asub siin tugev tehnoloogiaettevõtete kooslus, kuhu kuulub näiteks FinestMedia, Betsson Group ja Askend.